Hogyan alapítsunk egyéni vállalkozást szállodavezetés mellett?

A koronavírus-járvány kezdetekor és a kijárási tilalom bevezetésekor mindenki, aki a turizmusban és vendéglátásban dolgozott, pánikba esett, hogy hogyan tudnának megélni ezek után végzettségükből. Akkoriban én még nem ezen a szakterületen dolgoztam, olyan munkám volt, amit a járvány alatt is el tudtam végezni. Viszont már régóta gondolkodtam azon, hogy én is dolgoznék a vendéglátásban. Most, hogy vége a járványnak és a turizmus és a vendéglátás újra fellendült, végre valóra válthatom az álmomat és nyithatok egy saját szállodát. Egy szálloda üzemelése rendkívül sok tervezéssel és odafigyeléssel jár. Egy épületet át kell alakítani, berendezni rengeteg szobát, szabadidős tereket kialakítani, a szálloda étterméről és konyhájáról gondoskodni. Ez hatalmas munka és felelősség, ezért ehhez több hozzáértő segítségére van szükségem, szakemberek tanácsára és talán évekre, mire mindez valóra válhat. Addig is, folytatom a saját egyéni vállalkozásomat a szálloda megnyitásáig, hogy legyen plusz bevételem. Egy ilyen kaliberű projektnél mindenképpen szükség van rá.

A vállalkozásom stabil és jól működik, ezért lehet, hogy a szálloda üzemeltetése mellett is meghagyom. Pár évvel ezelőtt kezdtem bele és csak néhány napot vett igénybe, hogy megalapítsam, hiszen manapság már gyorsabban és egyszerűbben mennek a dolgok. Elég néhány tízezer forint és már abból is lehet vállalkozást építeni. Nekem szerencsére mindenem megvolt a cégalapításhoz, kivéve egy apróságot, egy bejelentett címet. A vállalkozás munkafolyamata a saját otthonomban történik, de ide nem lehet bejelenteni a vállalkozást, mert életvitelszerűen használt épület címére nem érdemes. Ha mégis megtesszük, olyan kedvezményektől esünk el, mint az építményadótól való mentesség, az ingyenes kéményseprés és még a közüzemi számlák ára is nőne, mert ekkor piaci árszabásba sorolnak át. Ebből nem származna előnyünk, ezért érdemes egy tőlünk független irodát használni bejelentett címként. Ha olyan eldugott, vidéki faluban lakunk, ahol nincs bérelhető iroda, akkor érdemes a székhely bérlésen elgondolkodni.

A székhely bérlés, vagy más néven székhelyszolgáltatás során egy székhelyszolgáltató cég által kínált irodába vagy épületbe van lehetőségünk bejelenteni vállalkozásunkat. Manapság több hasonló székhelyszolgáltató cég létezik, szolgáltatásaikban megtalálhatjuk a számunkra legkedvezőbbet. Például a Székhelycentrum Magyarország tizenegy vidéki megyéjében és Budapesten is több helyen tart fenn irodákat a leendő vállalkozók fogadásához. A székhely bérléshez fél, egy vagy két éves csomagokat választhatunk, melyek során egy ingyen hónapot adnak nekünk ajándékba. Minél magasabb díjcsomagot fizetünk, annál alacsonyabb a székhelyszolgáltatási díj. Olyan extra szolgáltatást is ajánlanak a székhely bérlés mellé, mint a beérkező posta begyűjtése és továbbítása. A legtöbb székhelyszolgáltató cég elvárja ügyfeleitől, hogy időnként elutazzanak a vállalkozás székhelyére és elvigyék a beérkező leveleket, még akkor is, ha ehhez több órát kell utazni, mert a vállalkozásának a székhelye egy másik megyében található. Azonban a Székhelycentrum plusz költség felszámolása nélkül kezeli postánkat és a leveleket továbbítja az ügyfél otthoni címére, vagy szkennelés után digitálisan küldi el. A székhelyszolgáltatás és az extra szolgáltatások jelentős terhet levesznek a vállunkról és ennek köszönhetően a vállalkozásunk fontosabb részeire tudunk koncentrálni.

Hasonlóképpen az ügyfél kényelme a legfontosabb a konzultációk és a szerződéskötés során, hiszen mindezt majd végig telefonon és interneten keresztül lehet intézni a Székhelycentrum munkatársainak segítségével. Aki kényelmesen tenné meg a hivatalos lépéseket, annak érdemes ellátogatni a Székhelycentrum egyik vidéki vagy budapesti irodájába a szerződéskötéshez. Weboldalukon minden szükséges információt megtalálunk a székhely bérlési folyamat elindításával kapcsolatban. 

székhely bérlés